Blog naukowy z Warszawy. Zdobądź wiedzę z języków obcych, nauki śpiewu...

Więcej siły woli – mniejsze szanse na osiągnięcie celu cz. II

Rozmyślaj o tym i przyjmuj znaczenie zdań. Nie rezygnuj, jeżeli sprawia ci to trudność. Sens i tak dotrze do twojej podświadomości. Oczywiście nużące jest powtarzanie po wielekroć tego samego. Jest to tak monotonne, że aż usypiające, a dodatkową korzyścią z tego jest blokowanie wszelkich zmartwień przez wytłumianie myśli negatywnych myślami pozytywnymi.

Innym sposobem radzenia sobie z bezsennością jest wstanie i robienie czegoś uspokajającego. Jeszcze raz posłuchaj muzyki relaksacyjnej, poczytaj Skrypt. Traktuj to jako rzecz zwykłą – nie ma powodu do niepokoju. Wiadomo, rano czułbyś większą świeżość, gdybyś spał przez całą noc, ale denerwowanie się z powodu braku snu pogorszyć może tylko sprawę.

Jeśli nie możesz zasnąć, to przynajmniej niech cię to nie wprawia w zły nastrój. Im bardziej buntujesz się przeciw tej sytuacji, tym trudniej jest ci sobie z nią poradzić. Jeżeli możesz przespać noc, ale budzisz się wczesnym rankiem, powinieneś postarać się jednak pospać jeszcze trochę, nawet jeśli wydawałoby się, że nie warto. Powinieneś stopniowo ćwiczyć ciało, aby spało dłużej.

Kiedy system nerwowy pobudzi się, ponowne uspokojenie go może trochę potrwać, nawet gdyby twoja zła passajuż minęła, a problem, który cię trapił, już został załatwiony. Ciało reaguje zazwyczaj z pewnym opóźnieniem i unormowanie działań zajmuje nieco czasu. Dlatego zastosuj Krótkąformę w opisany niżej sposób – nawet jeżeli wcale to cię nie usypia, a jedynie odrobinę uspokaja.

Jeżeli będziesz tak czynić regularnie, spostrzeżesz pewnego dnia, że twoje ciało „zapomni” obudzić się wcześnie, a skoro nawyk budzenia się zostanie przerwany, będziesz mógł spać, aż zadzwoni budzik.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.